RSS

kisah benar: apakah peranan sahabat seperti ini???nauzubillahminalminzaliq..

Dua kisah dibawah berlaku di sekitar kuala Lumpur pada 31/1/2011 bersamaan hari Ahad.

kisah 1:
sorg shbt yg brnma sali, bershbat dgn peeii, juga dgn zali..sali dgn zali mmg sorg yg social trlampau, manakala peeii juga social, tp tdk seteruk sali ngan zali..
1hari zali nk jmpa awek dia yg krja dkt syah alam, diorg ni plak kat KL, so amik masa yg pjg utk kesana, peeii amik kptusan nk ikut sbb kwn drpd awek zali pnh couple ngan dia & pnh main "fonsexs" dgn dia, so nk kenal la muka "ex-gf" trsebut. so diorg berlima wat cadgan utk ke pusat karoke utk bergembira, lps berkaroke, diorg pun nk hantr la awek trsbut ke syah alam, tp zali tlh mrcg sesuatu, katanya batri handfonnya habis, so tumpang umah kejap, nk charge la, dua org awek pun prcaya dan hnya mengikut..rupa2nya zali dan sali sudah mrncang sesuatu pada dua awek trsebut...sampai je rumah, sali bawa aweknya masuk kedalam bilik dan terus lenyap, hilang tanpa keluar, zali dan peeii pula masuk ke bilik dan meninggalkan "ex-gf" peeii kat luar bilik(ruang tamu), ttbe zali menyuruh peeii bawak masuk "ex-gf' dia tu dlm bilik dan mula lah aksi2 yg tdk siuman, pelik juga peeii knp "ex-gf" dia tu tdk melawan, siasat punya siasat, sblum peeii bwk "ex-gf" tu dlm blik, awek tu mcm org tgh mabuk, dlm lali mahu tidur..zali menyuruh peei ikut mencuba aksinya, ttpi peei tdk sgup..

kisah2:
malam slps sali, zali dan peeii mghantar dua awek tu, peeii wat keputusan utk membelanja dua sahabatnya itu bil(arak), kerana disbbkan peeii xminum arak, peeii hanya beli air perisa buah buahan...sedang asyik mereka2 minum, zali pun mempelawa peeii minum arak skali, katanya peei beli ngan diorg minum arak tu sama je dosanya.. fakta yg diperkatakan oleh zali itu mmbuatkan peei ign mencubanya, ttpi berkat imannya masih ada, peei masuk tido dan menyimpan harapan utk tdk meminumnya dan supaya bangunnya pagi esok tdk akan terasa ingin meminumnya...tetapi lain pula sangkaannya..pagi esok, dia tgk masih ada lagi arak didlm botol, ttpi tgl sedikit,dia mendekati arak itu, ditenungnya lama, terus ttbe sperti ada suara didlm hatinya mengatakan, "minum lah sedikit, sedikit aja, niat ingin merasa bagaimana rasanya, lagi pun ayah ko masa muda dulu pun pernah mencuba, xsalah kalo ko pun mencuba" ,terus dgn serta mertanya peeei mengambil gelas dan menuang arak trsebut terus meminumnya. dlm keadaaan hampir sdr trsbut, peei mengejutkan zali dan menunjukkan botol arak yg tlh kosong itu dan mengaku bahwa dia tlh hbskan minuman keras trsebut, zali tdk prcaya dan mengambil keputusan utk membuka arak yg masih baru dan menyuruh peei minum, peei pun minum, sehinggalah dia hampir mabuk...

moral pd kisah benar yg aku baru dpt dr pengakuan peei ini semalam (2/2/2011), sahabt ni adlh memainkan peranan yg besar, dlm hdup ni, kalo iman yg rendah amat mudah utk trpikat dgn hasutan syaitan, cuba kita ada perinsip diri, pgang prinsip agama islam, tanamkan prinsip trsbut dgn prinsip diri kita, InsyaAllah, pasti kita tdk akan jatuh bgtu shj, dan sudah ttntu Allah tdk akan menganugerahi kita sahabat sperti itu..aku tdk slhkan kelima2 org watak utama didlm ini, ini semua ujian yg Allah bg pd mereka, cuma mereka shj tdk menyedarinya....InsyaAllah, moga taubat drpd peei itu dimakburkan Allah...amin..mtk shbt2 sume doakan moga peei yg aku ceritakan ini selalu berada dijalan yg benar, amat kecian umat islam hari ini........InsYAllah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

armouris said...

info tentang arak di SIHAT SELALU - Ketagihan Arak

zmah said...

Kisah dan teladan.

herm..diri ini yg lemah said...

armouris: agama islam melarang meminum arak..
zmah: sedih..:-(

Post a Comment