RSS

balik dr program..

Aku baru je balik dr program perkampungan ict yang mana aku terlibat dalam anak angkat..keluarga aku sibuk sangat dengan pekerjaan dia, bagi aku lah, tak payah la nak amik anak angkat kalau sibuk cam tu..terkejut jugak aku masa aku dilayan seperti itu, yelah, umi abah aku oun sibuk, abah langsung tak de masa nak layan anak2, umi lak sibuk jaga kedai, tapi untuk bagi kasih sayang agar anak2 dia tidak keseorangan, dia luangkan jugak masa untuk kitaorang.. bila aku bawak kawan2 aku datang umah, umi layan diorang macam dia layan aku..

mula2 masa aku dilayan seperti itu dengan ayah angkat aku, aku ade jugak salahkan takdir, yela, umi aku layan masyarakat baik2 je, mesra lagi, tapi keluarga angkat aku layan aku macam orang asing, kenapa aku dapat balasan sebegini??sedangkan kami satu family bukan main mesra ngan masyarakat..?? tapi pikir lagi sekali untuk pujuk hati aku ni, ni bukan salah takdir, ni ujian Allah... tapi aku ade jugak nekad tak nak pergi umah dia lagi, tapi bila fikir kan lagi skali, kesian jugak, ade masa aku nak bawak umi abah datang umah dia, mana lah tahu mereka akan bukak mata dengan layanan mesra umi abah aku pada masyarakat...

umi de cakap, keturunan umi biasanya pendek umur, masa atuk aku meninggal, aku tak nangis pun, tapi bila umi cakap cam tu, aku terus nangis, siap sembahyang hajat lagi moga umi dipanjangkan umur, umi sangat baik pada aku, aku tak mungkin akan lupakan jasa umi, teringat zaman umi muda2 dulu, banyak kena fitnah, santau n macam2 lagi...

moga umi dipanjangkan umur...amin...
alang sayang umi sangat2...mmmuuuuaaaahhhhh...!!!!
kat kampung ni la kami tinggal, aku ngan syazira tinggal disini ngan keluarga angkat.
ni kedai makan keluarga angkat aku..

kat sini kami tinggal, di rumah warna kuning tu, ni la shalect..mereka (kelurga angkat tinggalkan kami dishelect, sedangkan kami anak angkat, anggap la seperti anak sendiri, mana pertolongan mudah skit kami tolong, walapun umah sedaif mana pun, kami terima seadanya, kami pun bukannya anak org kaya pun, ayah saya hantar gas memasak aje kat kampung..)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment