RSS

http://arnamee.blogspot.com/2012/07/popularkan-blog-tips-seo-cara-letak.html

Check PAGERANK blog di sini : http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

*Sekarang bertuahnya, blogger berwajah baru setiap bahagian kanan untuk post sesuatu entri atau page, boleh terus letak label dan description untuk memudahkan kita , jadi gunakan sebaiknya ya*


Cara letak blog di google search atau mahu site backlink dari google (kena index oleh google ) , macam ni :

1 – EDIT TAJUK . Mari edit html korang ! ( jom main2 coding )




2- Edit robot.txt blogspot anda :
* letak code bawah ni (paste) dekat bawah code LANGKAH 3 di atas*













3- cek rel categories adakah rel="tag " dekat source code *html *



4- setiap kali letak gambar pastikan tajuk gambar relevan untuk dicari.*orang akan google selalunya orang popular atau gambar wallpaper, atau gambar bermusim - macam perayaan, sambutan atau tempat menarik . Selalu yang suka google adalah pelajar , remaja dan dewasa * - main kod alt="keyword anda"

5- Submit / hantar / daftar / letak url ( alamat blog korang ) di alamat ni untuk ;etak sitemap (semua link di google) : sitemap generator for blogger (url mesti ada slash (/) dan jumlah post boleh rujuk pada dashboard )

Kemudian : Kalau nak blog ada di google juga : pergi alamat ini : http://www.google.com/addurl/

6- Ini sangat penting : Korang daftar / login guna GMAIL akaun, AMBIL / COPY code dari webmaster tools kat blog korang . Best, leh tengok penunjung datang dari mana , guna keyword apa.

7.Korang kena rajin meletakkan link korang di laman web yang dibuat untuk rangkai blogger , PING2 kiranya . SEPERTI di rangkaian yang beri pulangan trafik lumayan macam APESAL.COM , gengcyber.com atau busuk.org, imcurtain , technochrati , blogged.my , blogtopsites , dan gengblogger.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment